Om onze doelen te bereiken, doen we het volgende:

1

Vraagarticulatie

Samen met het beroepsonderwijs, bedrijven, instellingen en andere partners identificeren we vraagstukken in het beroepsonderwijs, verdiepen we deze vraagstukken en benoemen we vervolgstappen, zoals mogelijk onderzoek. We richten ons op drie thema’s:

  • De kwaliteit van het beroepsonderwijs
  • De bijdrage van het beroepsonderwijs aan het leven lang ontwikkelen
  • Het onderzoekende en responsieve vermogen van het beroepsonderwijs.

2

Agenderen en positioneren van een kennis- en ontwikkelagenda

We stellen samen met het beroepsonderwijs, bedrijven, organisaties en andere partners, een kennis- en ontwikkelagenda op over de drie thema’s. Deze brengen we actief onder de aandacht van bij beleidmakers en (onderzoeks)subsidiegevers.

3

Doorwerking stimuleren

We ontwikkelen aanpakken om de doorwerking van de ontwikkelde kennis en producten over de drie thema’s te stimuleren.

4

Strategie

We bevorderen de aandacht voor en kwaliteit van het onderzoek naar het beroepsonderwijs. We organiseren een dialoog over de kwaliteit van het onderzoek met de onderzoekers rondom het beroepsonderwijs, de divisie BBV-VOR en de Stichting Practoraten. We ondersteunen de ontwikkeling van hoogleraarposities en PhD- en PD-trajecten gericht op vraagstukken van het beroepsonderwijs en ondersteunen de loopbaanontwikkeling van onderzoekers. En tot slot reviewen we samen met de onderzoekers rondom het beroepsonderwijs of het onderzoek naar het beroepsonderwijs over de hele beroepskolom plaatsvindt: van vmbo tot een leven lang ontwikkelen. Zodat de kennisinfrastructuur sterker wordt, en het kennisdomein meer coherent en verrijkt.