1
Vragen articuleren
Vragen articuleren, samen met het beroepsonderwijs, bedrijven, organisaties en andere partners over:
- De kwaliteit van het beroepsonderwijs
- De bijdrage van het beroepsonderwijs aan het leven lang ontwikkelen
- Het onderzoekende en responsieve vermogen van het beroepsonderwijs.
2
Agenderen en positioneren van een kennis- en ontwikkelagenda over de drie thema’s
Samen met het beroepsonderwijs, bedrijven, organisaties en andere partners, en deze bij beleidmakers en (onderzoeks)subsidiegevers actief inbrengen.
3
Doorwerking stimuleren
Van de ontwikkelde kennis en producten, zodat deze bijdragen aan persoons- en systeemontwikkeling in het beroepsonderwijs.
Werk en maatschappij zijn voortdurend in beweging. Het beroepsonderwijs beweegt daarin mee. Dit vraagt van het beroepsonderwijs continue afstemming en ontwikkeling van vakinhoudelijke kennis, samen met bedrijven, organisaties en sociale partners in de regio.
Over de manier waarop het beroepsonderwijs het beste onderzoekend en responsief kan inspelen op de ontwikkelingen en deze kan initiëren, is kennis nodig. Tegelijkertijd is kennis over leren en ontwikkelen, het reflectieve en adaptieve vermogen van lerenden en de manier waarop leerwerkomgevingen worden vormgegeven belangrijk voor de kwaliteit van het beroepsonderwijs.
Onze ambitie is de continue kennisontwikkeling over, in en met het beroepsonderwijs te versterken. Het Kennisnetwerk Beroepsonderwijs ontwikkelt kennis over het succesvol vormgeven en realiseren van samenwerking in de partnerschappen en over effectief lesgeven in het mbo en hbo.
Lectoren, hoogleraren, practoren en andere professionals met expertise over het beroepsonderwijs, onderwijswetenschappen, psychologie, pedagogiek, economie, en organisatiewetenschappen werken samen in het Kennisnetwerk Beroepsonderwijs.